fbpx

LEVERING & AFHENTNING I BUTIK

DEN FYSISKE BUTIK ÅBNER IGEN D. 01/03-21 - JULEGAVER KØBT I DEN FYSISKE BUTIK KAN BYTTES, NÅR VI ÅBNER

Handelsbetingelser

Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Jensine v/Tina W. Andersen
Søndergade 3, 8464 Galten, Danmark
CVR nr.: 27548393
Telefon: (+45) 86944368
Email: webshop@butikjensine.dk

Priser

Hos Jensine tager vi forbehold for eventuelle fejl i vores angivne priser. Endvidere forbeholder vi os ret til at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages forbehold for udsolgte varer. Alle priser er inklusiv moms,. Eventuelle fragtomkostninger lægges oven i prisen undervejs i din check-ud-proces og afhænger af, hvilken type fragt, du vælger. 

Betaling

Jensine modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, Mastercard og MobilePay. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes, og der pålægges ikke gebyrer ved brug af betalingskort. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og inklusiv moms. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer. Hos Jensine benytter vi NETS som betalingssystem, hvilket betyder, at du trygt kan handle på vores webshop. Dine kortoplysninger bliver nemlig krypteret gennem en SSL-protokol, hvilket gør, at kun du og NETS har adgang til dine kortoplysninger. Det er altså ikke muligt for hverken os hos Jensine eller uvedkommende at få adgang til dine betalingsoplysninger, når du handler hos os.

Levering

Hos Jensine bestræber vi os på at levere din ordre inden for 2-4 hverdage i samarbejde med GLS, og vi bestræber os på at afsende alle ordre indgået inden kl. 12 samme dag – ordre herefter sendes næstfølgende hverdag. Leveringsperioden kan variere i forhold til weekend, ferie, helligdage eller eventuelle forsinkelser fra vores leveringsudbyders side.

Jensine samarbejder med GLS, og alle forsendelser sendes som pakker til din foretrukne GLS pakkeshop. Du vælger selv, hvilken GLS pakkeshop, din pakke skal leveres til, når du afgiver din ordre på webshoppen. Alle pakker har ”track and trace”, så du kan følge din levering via den e-mail eller SMS, som GLS sender dig. GLS benytter nemlig en service, der oplyser, hvor du kan spore din pakke, og hvornår du kan afhente den i den valgte GLS pakkeshop. Det koster DKK 39,95 at få leveret til en GLS pakkeshop – med mindre, du handler for mere end DKK 499, så giver vi nemlig GRATIS fragt. 

Vi leverer til hele Danmark undtagen Færøerne og Grønland. Vi leverer desværre ikke til udlandet. Det er naturligvis også muligt at afhente din ordre i den FYSISKE BUTIK og derved slippe for fragtomkostningerne. Der leveres varer alle ugens hverdage.

OBS: Hvis du vælger at få din ordre leveret, og der ikke er plads på dit foretrukne udleveringssted, bliver pakken flyttet til nærmeste udleveringssted, hvilket GLS vil give dig besked om. 

Afhentning i butik

På vores webshop er det muligt at vælge at afhente din ordre i vores fysiske butik. På denne måde er det muligt at købe en vare online, for derefter at afhente varen fysisk i butikken. 

Reklamationsret

Der gives 24 måneders reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet. Du skal reklamere i “rimelig tid” efter du har opdaget manglen/fejlen. Vi beder dig vedlægge den oprindelige følgeseddel eller en kopi af din ordrebekræftigelse samt en beskrivelse af varens fejl. Du må også meget gerne give besked om din reklamation på e-mail: webshop@butikjensine.dk. 

Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten skal du sende varen til/indlevere varen hos:

Jensine v/Tina W. Andersen
Søndergade 8
8684 Galten, Danmark

Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.

Refusion

Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af regnr og kontonr, så det aftalte beløb kan overføres. Disse oplysninger kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.

Fortrydelsesret

Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop.

Perioden regnes fra den dag;
– Hvor du modtager ordren.
– Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis eller af flere omgange.
– Får det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om aftale af levering af varer der består af flere partier/dele.
– Den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.

Returneringsomkostninger skal du selv afholde.

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 dage efter købet og fra fortrydelsen skal du senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen skal gives pr. e-mail på webshop@butikjensine.dk. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Ønsker du at sende varen retur til os, skal du sende varen til/aflevere den hos:

Jensine  v/Tina W. Andersen
Søndergade 3
8464 Galten, Danmark

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
– Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
– Varer, som ved aftale er bestilt specifikt til dig
– Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret. Vi gør her opmærksom på, at undertøj er omfattet heraf og derfor IKKE tages retur.
– Varer, hvor emballagen er brudt.
– Varer hvor prisskilte og vaskanvisning ikke længere sidder som originalt fastsat. 

Returnering

Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. 
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur. VIGTIGT: skotøjsæsker må ikke bruges som forsendelsesæsker, men pakkes ind ved returnering. Varerne skal returneres med originale mærker mm. Du kan selvfølgelig også returnere din vare i den fysiske butik og dermed slippe for fragtomkostningerne.

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav. 

Varens stand ved returnering

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, det ovenfor beskrevet, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet – af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.

Tilbagebetaling

Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt for varen/varerne til os, retur. Fragtomkostninger refunderes ikke. 
Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, undtagen eventuelle fragtomkostninger, uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

 

Klagemuligheder – oversigt og links:

Har du en klage over et produkt, købt i vores webshop, kan der sendes en klage til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores e-mail adresse: webshop@butikjensine.dk

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os og handle på vores hjemmeside, har vi brug for følgende oplysninger om dig:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mailadresse
Betalingsoplysninger
Oplysning om hvad du har købt

Vi behandler dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig, forbedre din brugeroplevelse og for at kunne behandle henvendelser vedrørende dit køb. Herunder kan du læse mere om, hvilke oplysninger vi indsamler, hvordan dine oplysninger behandles, hvornår de slettes, og hvilke rettigheder du har som registreret. 

Først og fremmest, indhenter vi kun persondata i de tilfælde, hvor dette skulle være relevant for os, og vi vil kun indhente persondata, hvis det er relevant for din aktivitet hos Jensine. Ved indsamling, behandling og anvendelse af dine persondata overholder vi altid alle relevante lovbestemmelser. Vi vil kun opbevare dine persondata, så længe vi enten er pålagt en juridisk forpligtelse hertil, eller så længe det er relevant for den hensigt, hvormed de blev indsamlet.

Den dataansvarlige

Den dataansvarlige for indsamling, behandling og anvendelse af dine personoplysninger på butikjensine.dk er: 

Jensine v/Tina W. Andersen 
Søndergade 3, 8464 Galten, Danmark
CVR-nr.: 27548393 
Tlf.: (+45) 86944386
E-mail: webshop@butikjensine.dk

Oplysninger vi indsamler

Hvis du ønsker at købe og modtage et produkt eller en ydelse fra os, har vi brug for at indsamle visse persondata for at kunne gennemføre handlen og for at kunne tilbyde dig vores services.

Vi kan indhente oplysninger som f.eks. navn, e-mailadresse, postadresse, leveringsadresse (hvis den varierer fra postadresse), telefonnummer og betalingsoplysninger.

Jensine indsamler og behandler dine persondata, når du foretager dig følgende:

– Besøger vores hjemmeside

– Gennemfører et køb af vores produkter

– Tilmelder dig vores nyhedsbrev

– Sender os spørgsmål, reklamationer eller feedback

Cookies

Vi kan eksempelvis bruge cookies til at holde styr på indholdet i din indkøbskurv, mens du bruger vores webshop. Cookies er en tekstfil, som gemmes på din computer, mobil el. tilsvarende med det formål at genkende den, huske indstillinger, udføre statistik og målrette annoncer. Cookies kan ikke indeholde skadelig kode som f.eks. virus.

Det er muligt at slette eller blokere for cookies. Se vejledning: http://minecookies.org/cookiehandtering

Hvis du sletter eller blokerer cookies vil annoncer kunne blive mindre relevante for dig og optræde hyppigere. Du kan desuden risikere at websitet ikke fungerer optimalt samt at der er indhold, du ikke kan få adgang til.

Behandlingsgrundlag og formål

Dine almindelige kontaktoplysninger som navn og adresse indhenter vi for at kunne levere det produkt, som du har købt hos os. Din e-mailadresse indhenter vi for at kunne sende dig en ordrebekræftelse samt en leveringsbekræftelse.

Når du betaler for dit produkt eller din ydelse indsamler vi dit navn, dine kortdata og IP-adresse. De oplysninger, der indsamles i forbindelse med betalingstransaktionen, anvendes og gemmes kun til betalingsafvikling og opfyldelse af den indgåede aftale. Ved gennemførelse af betalinger, vil nogle af dine data blive videregivet til NETS, inklusiv information der er nødvendig for at gennemføre eller understøtte betalingen, såsom det totale købsbeløb og faktureringsinformation.

Hvis du under registreringsprocessen eller på vores hjemmeside har givet os dit samtykke hertil, bruger vi din e-mailadresse til udsendelse af et nyhedsbrev. Du kan til enhver tid til- og afmelde dig nyhedsbrevet. Alle nyhedsbreve indeholder også et link til afmelding. Hvis behandling af persondata er baseret på dit samtykke, har du til enhver tid ret til at tilbagekalde samtykket. Derudover indsamler vi også data med det formål at forbedre din brugeroplevelse, med henblik på annoncering og i henhold til lovmæssige krav.

Hvis du ikke ønsker at opgive de persondata, som er påkrævet for at gennemføre et køb af et produkt, vil du desværre ikke have mulighed for at købe produkter af os på vores hjemmeside.

Dine oplysninger (undtagen din e-mailadresse, hvis du har givet samtykke til behandling heraf med henblik på modtagelse af tilbud) vil blive slettet 3 år efter, at du har modtaget din vare eller ydelse.

Andre modtagere af personoplysninger

Vi sælger ikke dine persondata til tredjemand, og vi overfører ikke dine persondata til tredjelande.

Vi har vores hjemmeside hos One.com og betalingssystem gennem NETS, som fungerer som vores databehandlere. Alle persondata som du oplyser på vores hjemmeside vil blive opbevaret i One.coms datacentre. Alt kommunikation mellem vores betalingssystem og kortindehaveren foregår desuden, så det kun er NETS, der har adgang til dine data. Hvis du har bestilt levering, vil oplysningerne om dit navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse blive udleveret til vores fragtfirma, pt. GLS, med henblik på levering af din ordre. 

Vi anvender eksterne virksomheder, eksempelvis GLS, NETS og One.com, som leverandører for at levere vores ydelser bedst muligt. Disse eksterne leverandører er databehandlere og behandler i visse tilfælde personoplysninger i forbindelse med deres levering af ydelser til os. Vores databehandlere behandler kun personoplysninger efter vores instruks og i overensstemmelse med lovgivningens krav til databehandlere.

Vi har indgået databehandleraftaler med vores databehandlere, hvilket er vores garanti for, at de overholder gældende regler om beskyttelse af dine personoplysninger.

Dine rettigheder

Som den registrerede har du en række rettigheder, som vi til enhver tid skal sikre opfyldelse af. Du har ret til at anmode os om følgende:
• At få indsigt i, hvilke personoplysninger vi har registreret om dig, formålet med registreringen, kategorier af personoplysninger, modtagere af oplysningerne, samt hvorfra oplysningerne stammer.
• At få ændret i eller slettet persondata (oplysningerne skal senest være rettet 1 måned efter modtagelse af anmodningen).

Du har derudover ret til at protestere over behandlingen af dine personlige data, og du har ret til at indgive klage til en databeskyttelsesmyndighed. Se kontaktoplysninger og mere om klageadgang på Datatilsynets hjemmeside www.datatilsynet.dk

Ønsker du ikke længere, at vi skal behandle dine personoplysninger, eller at vi skal begrænse behandlingen af dine personoplysninger, kan du også sende os en anmodning herom til vores e-mail. webshop

Disse cookies benytter vi

LEVERING & AFHENTNING I BUTIK * JULEGAVER KØBT I DEN FYSISKE BUTIK KAN BYTTES, NÅR VI ÅBNER IGEN
0Left Menu Icon
Din kurv